Ποδηλατοσυμβουλές

Πώς ρυθμίζουμε σωστά το κράνος μας

Στην ποδηλασία, το κράνος είναι το πιο βασικό αξεσουάρ, αυτό που μας παρέχει την μέγιστη παθητική ασφάλεια.
Αν όμως δεν είναι ρυθμισμένο σωστά, τότε κάνει τη μισή δουλειά ή και καθόλου. Ας παραθέσω μερικά βασικά πράγματα

1. Όταν αγοράζουμε ένα κράνος, προσέχουμε να είναι στο νούμερο μας. Αν δεν καλύπτει όλο το κεφάλι μας, είναι μικρό. Αν μπορούμε και το κουνάμε δεξιά-αριστερά είναι μεγάλο για εμάς.

2. Όταν το κράνος είναι στο νούμερο μας, προχωρούμε στη ρύθμιση του.

3. Το κράνος πρέπει να στέκεται οριζόντια, και να καλύπτει το μισό μέτωπο μας. Αν φτάνει πιο πίσω ή πιο μπροστά θέλει ρύθμιση. Το ρυθμίζουμε στη οριζόντια θέση, σφίγγοντας το σύστημα στο πίσω μέρος του κράνους (κάθε μάρκα κράνους, έχει δικό της σύστημα σύσφιξης)

4.Υπάρχουν δύο ζεύγη απο λουράκια δεξιά και αριστερά, που καταλήγουν σε ένα ζευγάρι. Πρέπει να ζεύγη να σχηματίζουν δύο ίδια τρίγωνα, με το σφικτήρα ακριβώς κάτω απο τους λοβούς των αυτιών (στο βίντεο φαίνεται καλύτερα). Αν δεν το έχετε έτσι, τότε η τάση στο κράνος δεξιά και αριστερά είναι άνιση και το κράνος θα σας γλιστράει.

5. Το κράνος πρέπει να κουμπώνει κάτω απο το σαγόνι μας, όχι στο πλάι. Το ρυθμίζουμε ανάλογα.

6. Για να έχουμε τη σωστή τάση στο κούμπωμα, πρέπει να χωράνε απο κάτω 2 δάχτυλα με δυσκολία. Αν δεν μπορούμε να ανοίξουμε το στόμα μας εύκολα, τότε το έχουμε σφίξει υπερβολικά.

7. Όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις, βοηθούν το κράνος να στέκεται σωστά πάνω στο κεφάλι μας και να μη μας ενοχλεί όταν ποδηλατούμε. Σε περίπτωση πτώσης, το κράνος θα παραμείνει πάνω μας και θα μας προστατεύσει.

 Προσέξτε το παρακάτω βίντεο

http://www.youtube.com/watch?v=EcoB6B_a0uo&feature=related

Πώς ποδηλατούμε μέσα σε γκρουπ

Μια και την προηγούμενη Κυριακή έγινε η πρώτη μας ποδηλατάδα, καιρός να παραθέσουμε κάποια βασικά πράγματα για την ασφάλεια μας, καθώς θα ποδηλατούμε παρέα και αυτή η παρέα θα αυξάνει με τον καιρό

1. Όταν ποδηλατούμε, είναι πιο εύκολο να είμαστε σε ζευγάρια και να πιάνουμε ΜΟΝΟ μια λωρίδα κυκλοφορίας. Όταν κάποιος θέλει να βγει προς τα έξω για να πάει πιο μπροστά ή πίσω πρέπει να το κάνει γρήγορα και αφού έχει ελέγξει για το τι υπάρχει πίσω του γιατί υπάρχει πιθανότητα ένα αυτοκίνητο να έρχεται με ταχύτητα στην δεύτερη λωρίδα και να μην προλάβει να κάνει ελιγμό ή επίσης κάποιος άλλος ποδηλάτης να έρχεται από πίσω και να του βγούμε απότομα. Το παραπάνω είναι συχνό φαινόμενο.

2. Όταν είμαστε σε ζευγάρια είναι ιδιαίτερα άκομψο αλλά και επικίνδυνο κάποιος να προσπαθήσει να χωθεί με το ζόρι ανάμεσα σε ένα υπάρχον ζευγάρι. Δημιουργείται νευρικότητα και υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Πρέπει αν θέλεις να το κάνεις να ζητήσεις ευγενικά την άδεια από το ζευγάρι αυτό.

3. Όταν είμαστε ζευγάρια και για κάποιον λόγο μπροστά μας είναι ένας μόνο ποδηλάτης και εμείς ερχόμαστε από πίσω για να συμπληρώσουμε το κενό τότε μοιραία θα "χαλάσουμε" το ζευγάρι μας και ένας από τους δύο θα κάνει ζευγάρι με τον προπορευόμενο. Διαφορετικά δημιουργείται το φαινόμενο να γινόμαστε τριάδα σε χώρο που πρέπει να είναι δύο και ως γνωστών στους 2 τρίτος δεν χωρεί.

4. Όταν κάποιοι είναι μπροστά και δίνουν ρυθμό τότε καλό είναι να αποφεύγονται οι σπασμωδικές κινήσεις από κάποιον μόνο του αν δεν υπάρχει λόγος

5. Όταν καλούμαστε να αλλάξουμε το ζευγάρι που είναι μπροστά μας τότε προσπαθούμε να διατηρήσουμε τον ίδιο ρυθμό. Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να ενημερώσουμε ότι θα ανοίξουμε τον ρυθμό και να το κάνουμε σταδιακά ή να ενημερώσουμε ότι θα κόψουμε τον ρυθμό και πάλι να το κάνουμε σταδιακά. Οτιδήποτε κάνουμε μπροστά πρέπει να ξέρουμε ότι μεγεθύνεται γεωμετρικά στους πίσω.


6. Όταν για κάποιον λόγο θέλουμε να προσπεράσουμε ή να κινηθούμε πιο γρήγορα από τα δεξιά κάποιου που είναι στην εσωτερική πρέπει να τον ενημερώσουμε και να πούμε: "έρχομαι από δεξιά", "είμαι δεξιά" κλπ.

7. Όταν για κάποιον λόγο πρέπει να βγούμε από το ζευγάρι μας ή να σταματήσουμε πρέπει πρώτα να ενημερώσουμε τους δίπλα και πίσω, με κάποιο σήμα ή μιλώντας τους.

8. Όταν συνομιλούμε με τον διπλανό μας μπορούμε να το κάνουμε με το στόμα μόνο. Δεν χρειάζεται να τον κοιτάμε με τα μάτια! Που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να στρίβουμε το κεφάλι μας προς το μέρος του όταν είμαστε μέσα σε ένα γκρουπ. Κινδυνεύουμε να μην δούμε κάτι που θα γίνει μπροστά μας και απέχουμε μόνο μερικά εκατοστά από τον μπροστινό.

9. Αποφεύγουμε τους απότομους ελιγμούς γενικότερα. Δεν χωνόμαστε, δεν "προεξέχουμε", προσπαθούμε να μην είμαστε παραφωνία και να δημιουργούμε νευρικότητα.

10. Ο πρωτοπόρος ενός γκρουπ θα πρέπει να έχει πάντα στο μυαλό του ότι οι πίσω του βλέπουν μόνο τη ρόδα του και όχι τα εμπόδια μπροστά. Που σημαίνει ότι θα πρέπει να φροντίζει έγκαιρα να επισημαίνει παγίδες του δρόμου και επίσης να φροντίζει οι κινήσεις αποφυγής που θα κάνει να είναι σταδιακές και όχι απότομες και αιφνίδιες για τους πίσω.

11. Το πρώτο ζευγάρι επισημαίνει φωνητικά και οπτικά τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος (εγκάρσια ανοίγματα, λακούβες, γενικά κακοτεχνίες) ώστε οι υπόλοιποι να μπορέσουν να τις αποφύγουν.

12. Οποιοσδήποτε έχει κάποιο πρόβλημα και σκοπεύει να σταματήσει φωνάζει πρώτα και μετά σταματάει.

Τα παραπάνω ισχύουν και για όσους είναι μέσα στο γκρούπ ανεξάρτητα τη θέση που βρίσκονται.

Ρυθμίζοντας σωστά τη σέλα του ποδηλάτου μας



Το πιο συνήθες λάθος που κάνουν οι αρχάριοι ποδηλάτες είναι να μην ρυθμίζουν σωστά τη σέλα τους. Αυτό επιφέρει προβλήματα, που θα συζητήσουμε παρακάτω.

Πρώτα όμως ας δούμε πώς μπορούμε να ρυθμίσουμε σωστά τη σέλα μας. Υπάρχουν 3 βασικές ρυθμίσεις, όπως βλέπετε και στη φωτογραφία. Ξεκινάμε με την πιο βασική:

Ρύθμιση σε Ύψος
Πρακτικά, όταν καθόμαστε κανονικά πάνω στη σέλα, θα πρέπει να πατάμε στο έδαφος με τις μύτες των παπουτσιών μας. Αν πατάμε με τα πέλματα ή αν δεν φτάνουμε να πατήσουμε, τότε το ύψος είναι λάθος.

Τι κάνουμε λοιπόν;
Έχοντας φορέσει τα ποδηλατικά μας παπούτσια καβαλάμε το ποδήλατο και κάνουμε ανάποδα πετάλι μέχρι να φτάσει το μπράτσο του δισκοβραχίονα να είναι κάθετο με το έδαφος. Τότε πατάμε με το πίσω μέρος του πέλματος (την φτέρνα) το πετάλι και κοιτάμε να είναι το πόδι εντελώς τεντωμένο.
Θα πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί καθώς χαμηλότερη ή υψηλότερη θέση θα προκαλέσει πόνους σε γόνατα και κλειδώσεις και πόνους στην περιοχή του καβάλου και του προστάτη αντίστοιχα.

Ασφαλίζουμε το λαιμό σέλλας σε αυτή τη θέση καθώς έχουμε τελειώσει με τη ρύθμιση του κάθετου άξονα.

Ρύθμιση σε κλίση
Υπάρχουν πολλές θεωρίες για μικρή κλίση εμπρός ή πίσω της σέλας. Για να είμαστε σίγουροι και ασφαλείς στις βόλτες μας, φροντίζουμε απλά η σέλα να βρίσκεται σε οριζόντια θέση, παράλληλα δηλαδή με το έδαφος.

Ρύθμιση Εμπρός- Πίσω
Αν δείτε απο κάτω τη σέλα, έχει 2 παράλληλες ράγες. Πάνω σε αυτές μπορούμε να "κυλήσουμε" τη σέλα εμπρός ή πίσω σε σχέση με το τιμόνι.

Για ακόμα μια φορά θα κάνουμε ανάποδα πετάλι μέχρι να είναι ο δισκοβραχίονας παράλληλος με το έδαφος και να κοιτάζει προς το εμπρόσθιο μέρος του ποδηλάτου. Εδώ θα πρέπει να μετακινηθεί η σέλλα με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε εάν υποθέσουμε οτι τραβάμε μια κάθετη νοητή γραμμή απο το γόνατο μας, αυτή να περνάει απο τον άξονα του πεταλιού.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι άμεσα συνδεδεμένη με το πόσο άνετα θα είμαστε στην θέση οδήγησης μας. Ρυθμίστε τη σέλλα σε τέτοια θέση ωστε πέρα απο τη νοητή κάθετη γραμμή να είστε άνετα όταν κρατάτε το τιμόνι και να μήν ασκείτε μεγάλη πίεση στα χέρια σας.

Αν παρόλα αυτά δεν έχετε ρυθμίσει σωστά τη σέλα σας, τότε μπορεί να συμβούν τα ακόλουθα:
  • Πολύ ψηλά τοποθετημένη σέλλα θα προκαλέσει πόνους στο οπίσθιο μέρος του γονάτου.
  • Πολύ ψηλά τοποθετημένη σέλλα θα προκαλέσει πόνους στην περιοχή του καβάλου ενώ οι γλουτοί θα κουνιούνται ακατάπαυστα πράγμα αρκετά ενοχλητικό μετά απο λίγα χιλιόμετρα.
  • Πολύ χαμηλά η πολύ εμπρός τοποθετημένη σέλλα θα προκαλέσει πόνους στο εμπρόσθιο μέρος του γονατου.

Η ρύθμιση της σέλλας του είναι κάτι που δέν γίνεται αμέσως. Θα χρειαστείτε κάμποσες βόλτες μέχρι να καταλήξετε στην ιδανική θέση οδήγησης.

Προσοχή λοιπόν στη ρύθμιση και καλές βόλτες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου